Blogg /

Egen undersökning åk 2

onsdag, 15 februari, 2017.

Årskurs 2 har nu under en längre tid fått möjlighet att arbeta med egna projekt. I början av perioden träffade tvåorna under en vecka två lärare som känner dem väl från kurser i åk 1. Tillsammans diskuterade de och arbetade de med att vaska fram projekt och inriktningar att arbeta med under perioden. Sedan dess har det rullat på. Varje vecka har det kommit in ett handledarpar som under två dagar haft individuella samtal med varje elev. Handledarna representerar olika fält inom konst och form och har olika kompetenser som de kan puffa in elevernas projekt. Vi har arbetat med mappar i dropbox där eleverna har lagt ner bilder och tankar allteftersom projektet har fortgått.

Nu börjar perioden gå mot sitt slut och igår hade vi vårt sista handledarpar här. När vi tittar tillbaka på perioden kan vi stolt säga att vi haft de bästa av de bästa på plats. Kolla bara:

Siroius Namazi

Patrik Bengtsson