Aktuellt /

Blogg /

Nu byter vi till en ettårig utbildning!!!

fredag, 10 februari, 2023.

KONSTNÄRLIGT FÖRDJUPNINGSÅR vänder sig till dig med relevant bakgrund som drömmer om att på en mer avancerad nivå – få tid, sammanhang och professionellt stöd i din konstnärliga vidareutveckling. Ansökan öppnar i slutet av februari.

Kommentera gärna!

2 kommentarer to “Nu byter vi till en ettårig utbildning!!!”
  1. Kajsa Lundmark skriver:

Hej! Jag har gått Grundskolan för konstnärlig utbildning, Riddarfjärdsskolan i Stockholm, efter Stora konstcirkeln på Kursverksamheten i Stockholm i början av 80-talet samt Illustration – distans på Leksands folkhögskolan VT 2022. Där lärde jag mig använda digital ritplatta och göra animationer bl.a. Jag slutade med mitt tidigare yrkesliv i augusti 2022 och startade mitt egna företag Kalilu Kultur i oktober 2022. Jag har även gått ett par skrivarutbildningar, skriver och illustrera mina egna sagor och har gjort två storyboards och håller på att färdigställa några bilder till sagan för att skicka in förslaget till förlag. Jag söker utbildning för att bli än mer kunnig i illustration och grafisk design, även med digitala verktyg.

• Madeleine Tunbjer skriver:

Hej Kajsa Roligt att du hör av dig. Det låter som du tagit viktiga beslut. Om du vill utveckla din praktik och även öppna för nya konstperspektiv så är vi en viktig plattform. Vill du lära dig specifika tekniker och program så tänker vi att du kanske behöver ha de verktygen innan. Här kan du utveckla hur du använder dem. Hur tänker du om det?
      Bästa
      Madeleine Tunbjer